הכשרה מקצועית למטפלים רגשיים

הסילבוס להכשרה מקצועית למטפלים:

מתאים לכל סוגי המטפלים המעוניינים לרכוש כלים מעשיים ליישום התהליך הטיפולי-

תוכנית הכשרה מקצועית למטפלים רגשיים 

משך הכשרה: 6 מפגשים בזום + מפגש סיום פרונטלי - הכולל חלוקת תעודת הכשרה.

אופציה להרחבת ההכשרה 9 מפגשים בזום + מפגש סיום פרונטליי הכולל 

תעודת הכשרה- מטעם מכון "כיוון הרוח" להכשרת מטפלים.

תלקיט "פרקטיקה בטיפול"- הכולל תהליך טיפולי המותאם לתהליכי טיפול פרטני קבוצתי.

מנחה: מדריכת מטפלים M.A בפסיכותרפיה באומנות  

.

 מפגש 1: הכנה לתהליך הטיפולי

-אינטייק - פגישת הורים/ מטופל ראשונה.

- מה לשאול? דוגמה מובנית לאינטייק.

- הבנת התמונה הרחבה: יחסים ראשוניים, אבחונים, תפקיד הילד בתא המשפחתי, ילדות מוקדמת, חברתי והתנהגותי.

  .

 מפגש 2: תהליך התחלת הטיפול

- האני המאמין בטיפול

- תיאום ציפיות עם המטופל/הורים.

- הכנת תיק עבודות

- חשיבות שמירה על עולמו הפנימי של המטופל.

-החוזה הטיפולי

- מגבלות הסטינג: מה כן ומה לא.

-הבנת המניע לטיפול

- מה המטופל יודע על הסיבה להגעה לטיפול.

.

מפגש 3: התמודדות עם התנגדויות בטיפול

- קשיים ביצירת הקשר הראשוני.

- התמודדות עם חוסר הקשבה והתנגדויות.

- הבנת המגבלות האישיות שלי כמטפל.

- רגרסיה בטיפול: התייחסות והחזרה למסלול.

.

 מפגש 4: השפעת הכלים הטיפוליים

-מהלך הטיפול

  -פרקטיקה לשימוש בכלים טיפוליים מהכשרה קודמת של המטפל(אמנות, CBT, משחק ועוד).

-שיקוף התנהגות

-כיצד לשקף התנהגות מבלי לחנך.

-עידוד ספונטניות ויצירתיות- כיצד להתשמש במשחקים, חומרי אומנות בכדי ליצור תרפיה טיפולית.

- חיזוק החוזקות וההתמודדות עם החולשות.

.

מפגש 5: הדרכת הורים

- ההורה כ"מסייע" בטיפול

- הקשבה וביטוי עצמי של ההורה.

- שלבי ההדרכה

- עדכון הורה במידע, תיאום ציפיות, מתן כלים.

- התייחסות להעברה בין דורית ולפגיעות נרציסטיות.

.

מפגש 6: תהליך סיום

-סיכום טיפול

  - דגשים לתהליך הסיום.

-התמודדות עם קשיי הפרידה

  - כלים ליישום מפגשים עם ההורים.

.

מפגש סיום: מתן תעודת הכשרה

- סיכום כללי של התהליך.

- מתן תעודות הכשרה למשתתפים.

.

אופציה (3 מפגשים תוספת לתהליך).

תיק טיפול למטפל הכולל תהליך טיפולי המותאם לתהליכי טיפול פרטני קבוצתי.

-דגשים על תהליך קבוצתי.

- בניית תכנית טיפול.

- התייחסות לדינמיקה קבוצתית: ילד מוחלש, חזק, חקיינות, מנהיגות.

 - קבלת תהליך טיפולי בנוי ליישום: שיקוף, תיקוף והדדיות. המותאם למטרות טיפוליות רווחות כגון: ביטוי רגשות, הצבת גבולות, פחדים וחרדות, אינטראקציה חברתית, פתרון קונפליקטים ועוד.